vrijdag 28 oktober 2011

BHderijen

Dat er borsten zijn in alle maten en gewichten moet ik u niet meer wijsmaken.
U bent vast kenner.
U hebt er vast al meer dan 1 gezien.
Misschien hebt u er zelfs al 20 gezien.
Misschien zelfs nog meer (mij gaat het in ieder geval niet aan).
En misschien bent u zelfs zelf eigenaar van een prachtexemplaar.

Ik ben eigenaar van veel borst.
Ik geef dat eerlijk toe.
Ik heb het er niet altijd makkelijk mee en ze zijn regelmatig vervloekt geweest.
Bij het sporten bijvoorbeeld. Of bij het kopen van een bloes waarbij je, eens de borst in de buurt komt, geen enkele knop meer dicht krijgt.
In 't glazen straatje vinden ze dat niet erg, maar ik verkies toch net iets minder inzicht.
U misschien niet.

Ik heb vrede met mijn borsten.
Ze zijn een deel(tje) van mezelf.
Maar toen ik twee weken geleden de vraag kreeg of ik de nieuwe collectie van Prima Donna wou gaan bekijken, dit dankzij het bestaan van mijn blog.twitter.engroteborsten is de liefde tussen mij en mijn D enkel nog maar gegroeid.

Vorige week was het zo ver. En trok ik samen met 3 andere blogsters-met-borsten naar Schellebelle waar het bedrijf Van de Velde gevestigd is. U kent hen vast van de Marie Jo collecties.

We werden er ontvangen als ware we de koningin zelve.
Al snel volgde een korte inleiding over het bedrijf waarna we de allernieuwste lente/zomer collecties mochten bewonderen.
(die blijft voor jullie nog even geheim, maar ik kan alvast meegeven dat er absolute #want stukken bij zitten).

Na de modeshow kregen we insteek van de twee schitterende ontwerpsters over hoe een creatie tot stand komt.
Ik kan er uren over doorgaan maar ik ga het jullie besparen.

Wat ik jullie wel graag meegeef zijn deze interessante weetjes:

Stoffen worden mm per mm nagekeken op de kleinste foutjes door een uiterst nauwkeurig team.

Alle stoffen ondergaan wastesten met verschillende wasmiddelen om het effect ervan te bepalen.

Hun bh's worden een hele tijd gedragen/getest door het personeel (zowel bij het werken als bij het sporten, uitgaan,...) alvorens deze in productie gaan.

Iedere bh die uit productie komt waarvan het kleinste draadje los zit vliegt er uit.

Van de Velde streeft een voor mij ongeziene kwaliteit na.
Ik heb verwonderd staan kijken en luisteren naar het volledige proces.
Van idee tot bh, daar gaat zo een 18maand over.

Het fijnste deel van de avond was toch de BH-styling.
(U had het ook fijn gevonden. Daar ben ik zeker van.)
Daarin werd onze juiste maat bepaald en kregen we een berg BH's te passen.
Zo wisten we niet alleen welk model ons het beste ging, maar ook welke kleuren ons het meeste flatteren.

Na al dat hard labeur mochten we een volledige set kiezen.
't mijne ziet er zo uit:



Ik kan niet wachten tot het in mijn bus valt.
En u? :)



Hieronder nog enkele sfeerbeelden van de avond.
(en toch al een heel klein beetje preview voor de komende lente collectie)
Prima Donna & Prima Donna Twist, ik kan het u en uw borsten enkel aanraden.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten