zaterdag 21 juli 2012

Een blik in mijn tienerdagboek

Dat mijn bloggedrag niet om over naar huis te schrijven is, moet ik u niet vertellen.
Maar dat ik het goed zal maken wil ik u alvast wel vertellen.

Niet zomaar goed neen. Maar echt zo Goed dat ik Goed met een hoofdletter mag schrijven.
Ik beloof u een korte blik in mijn jeugd.
Eentje waar ik mezelf even voor over de drempel van schaamte moet zetten.

Uzelf bloot geven is 1 ding. Maar je 14/15/16 jarige zelf bloot geven is toch wel een heel ander ding.
Het vergt heel veel moed en lef. En ook een beetje een zieke geest.
Maar goed, u zit vast op de punt van uw stoel om te weten te komen welk stuk uit mijn prille tienerleven ik ga vrijgeven. Dus, ik ga er niet teveel woorden meer aan vuil maken.

Sit back and enjoy. (en lach niet te luid alstublieft)

Voor u speciaal een prille liefdes compilatie uit mijn dagboek.

Zondag 9 maart 1997 - Marieke zit bij meme, waar het allemaal begint

"Ik ben nog altijd op zoek naar een leuke jongen. Voor de rest kregen we van meme een ijsje want het was de eerste warme dag in de winter"

Week van 5 april 1997 - Marieke doet van bakvisserij en wordt verliefd op skireis

"Josefien haar skileraar heet Gerard. Hij is prachtig. Ik kan hem niet uit mijn hoofd zetten. Ik denk dat ik wat verliefd ben op hem"

"De volgende morgen gingen we met de lift naar boven en ik kwam Josefien tegen met haar groep en zij maar roepen: "Kasie gaan we een kaasje eten" en ik keek naar achter dus haar skileraar dacht dat ik Kasie heette. Josefien zei dat ik Marieke noemde en iedere keer lachte hij naar mij als ik passeerde en riep hij Kasie en dan riep ik Kasie terug en zo ging het dag in dag uit en had ik vlinders in mijn buik maar nu is het gedaan helaas, mooie liedjes duren niet lang"

"We moeten naar huis. Ik zal hem nooit meer zien. Mijn hart is wat gebroken."


Nog steeds juli 1997 - Marieke goes wild en wordt zomaar eventjes verliefd op 3 "man" tegelijk


"Voor mijn goed rapport kreeg ik een cd van Hanson. Dat zijn 3 broers. Zac: 11jaar, Taylor: 14jaar, Isaac: 16 jaar.
Taylor is een pracht van een jongen, vind ik toch..."

Vrijdag 14 november 1997 - Marieke is nog steeds verliefd. Op een boyband of 2, op een prins én op de jongen om de hoek. Daarbovenop mag ze naar haar eerste optreden


"Ik mag mee met Marijke naar DE BACKSTREET BOYS! Ik ben reuzeblij!"
"Sinds Prinses Diana gestorven is kwam haar oudste zoon soms op tv, Prins William (P.W. => Piwi) Hij is zoooo mooi met van die blonde haren. Nu praten Marijke, Femke, Mieke & Ik over niets anders dan Hanson, BSB, PW.,...
ps: Ik hoop dat ik S. nog tegenkom. Ik vind hem zo mooi. Maar hij kent mij alleen van ziens denk ik."

Vrijdag 30 juli 1999 - Kussen was duidelijk géén hip woord in 1999 

"K of S, mijn keuze was gemaakt: K! Zeker nu ik wist dat K ook op mij viel!
Er was op Flora kermis en om 23uur vuurwerk. En daar ging ik naar toe met K, T & S. Rond 20u30 ben ik met K vertrokken en S & T waren daar al met hun booster.
K & ik zijn wel 30 keer in de botsauto's geweest en 't was heel tof!
Toen we efkes alleen waren sloeg hij soms zijn arm om me heen. Rond 23uur zijn we naar de plaats van het vuurwerk geweest. Dat was eigenlijk mislukt en niet zo geslaagd. Daarna zijn we nog efkens gaan rondlopen en rond 12uur zijn K en ik naar huis gereden maar hij moest zijn auto bij T zijn huis halen. Dus moesten we nog een stukje te voet. Hij nam mijn hand vast en we liepen samen zo naar de auto, tijdens het rijden hield hij mijn hand heel de tijd vast. (onverantwoooord)
Hij kwam nog even binnen en toen hij weg ging zijn we beginnen lekken. (bweirk) Hij doet dat heel zachtjes, eerst kleine kusjes en dan 1 lange kus, hij knuffelt véééééééél!!!!"


(deze prille liefde heeft overigens slechts 2 dagen standgehouden met  2 maanden liefdesverdriet als gevolg)

Laten we deze blogpost afronden op een hoogtepunt:


22 mei 2000 - Marieke kent het begrip One night stand niet goed


"Ik ben een weekend bij Julie gaan logeren toen haar ouders weg waren. S, K, R & F zijn geweest. En we hebben de hele nacht verstoppertje gespeeld. Om 12uur moesten  S & K weg en toen zijn we allemaal naar boven geweest. En R & ik hebben om het zo te zeggen een "one night stand" gehad. Was wel tof zenne. Rond 1u hebben we nog frieten gebakken."

(One night stand in 2000: in een bed liggen lachen en kussen (of lekken om het in toenmalige slang te zeggen) en daarna frieten bakken. Dus moeder: ge moet geen hartaanval krijgen)


21 juli 2012 - Marieke heeft het schaamrood op de wangen


Voila mannekes
Ik hoop dat ik mijn schrijfafwezigheid bij deze goed gemaakt heb door mezelf iets teveel bloot te geven.
De stukken waarin ik schrijf over welke liedjes ik op mijn begrafenis wil, over mijn testament (ik citeer: "wie de joepies en fancys krijgt moeten Truus en Korneel onder elkaar uitvechten"), over mijn kleine broer die zo diarree had die dag, over mijn spijbeldag, over mijn schitterende rapporten, over de ruzie met mijn neef die ik toen kakdrol noemde achter zijn rug, over de eerste hollander in center parcs waar ik op verliefd werd (meant to be, ik zeg het u), en nog veel meer, passeren misschien een andere keer de revue. 


De volgende keer ik mijn blog maanden negeer gooi ik de zaligste liefdesbrief ooit online van mijn stalker.


(en misschien hoeft u er zelfs geen maanden op te wachten)


Met groeten


Marieke

8 opmerkingen:

  1. Ann Vande Weghe21 juli 2012 om 15:38

    Intussen blog gelezen en wreed gelachen. Wel jammer dat het met Piwi niets geworden is, daar had ik dan wel af en toe zijdelings eens kunnen mee uitpakken (of mij binnenwurmen op poepsjieke feessies). Wil wel even vermelden dat amoureuze ambitie in de (aangetrouwde) familie zit, want ik van mijn kant was stapelzot van John Travolta in Grease lichtjaren geleden. Twee bedenkingen heb ik heden daarbij: djiezes, ik ben oud aan het worden en zo raar dat ik een film goed vond waarin allemaal ouwe peten zesdemiddelbaar-studenten speelden. Laten we het erop houden dat het verstand met de jaren komt. Hoewel mijn hart toch weer een sprongske maakte toen ik Jiti in Pulp Fiction terugzag, met vet haarke en al. Mijn filmkennis is er dus wel met gigasprongen op vooruit gegaan he...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Astrid-Fia De Craecker21 juli 2012 om 15:40

    Ik lig plat seg. :))) --->Piwi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tineke Boesman21 juli 2012 om 15:50

    Hilarisch! En ook wel een beetje herkenbaar (Ik had een foto van prins William in m'n portefeuille zitten ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is er nog iemand die hier een -geef het stokje door aan iemand anders- in ziet? Want zo'n verhalen, daar blijft ge voor binnen zitten als de zon schijnt voor de 1e keer in duizend weken tijd. Dus, kies aub iemand die op zijn/haar beurt een passage uit zijn/haar dagboek moet bloggen enz... En ja, ge moogt ook mij kiezen, er staat ook wel wat rode-kaken-materie in!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ondertussen zijn we meer dan vier maanden verder. Van maandenlange verwaarlozing gesproken...
    Laat die liefdesbrief maa komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij deze vraag ik af waar mijn boekjes allemaal liggen. Die gaan al mee sinds mijn tiende. Ze moeten ergens bij m'n ouders liggen, maar sinds de laatste verbouwing heb ik ze niet meer gezien. Moeder mag dat gerust lezen. Zolang ze maar niks weggooit! Al die verliefdheden en zo. :)

    BeantwoordenVerwijderen